Om Klubben

Välkommen till Alingsas Dykklubb, där passionen för utforskning under vågorna har frodats sedan vår grundande 1960 av en grupp engagerade dykentusiaster. I över sex årtionden har vi varit engagerade i att främja en gemenskap av dykare som delar en kärlek till den undervattensvärlden och en önskan att utforska dess underverk.

Med en rik historia djupt förankrad i dykningens traditioner fortsätter vår klubb att blomstra och skryta med ett medlemskap på 93 individer som är förenade av sin entusiasm för havets djup. Oavsett om du är en erfaren dykare eller nybörjare finns det en plats för dig inom vår livliga gemenskap.

I hjärtat av vår klubb är de kurser vi erbjuder, som genomförs under hela året och leds av en PADI-certifierad instruktör. Dessa kurser ger medlemmarna den kunskap och de färdigheter de behöver för att säkert utforska undervattensriket, oavsett om det är första gången de spänner på sig en tank eller om de vill förbättra sin expertis.

Vårt engagemang för dykning sträcker sig bortom klassrummet och ut i vattnet självt. Det är därför vi håller pool pass varje måndag och söndag, som riktar sig till både sportdykare och fridykare. Dessa sessioner fungerar inte bara som en möjlighet att öva och förbättra färdigheterna utan också som en chans att knyta kontakter med andra medlemmar som delar en passion för undervattensutforskning.

Utöver våra aktiviteter organiserar Alingsas Dykklubb dykevenemang under hela året, som sträcker sig från lokala utflykter till mer ambitiösa expeditioner. Dessa evenemang ger inte bara medlemmarna möjlighet att uppleva nya dykplatser och marina miljöer utan fungerar också som en plattform för att dela glädjen med dykning med andra.

Oavsett om du dras till korallrevers lugn, spänningen att utforska en vrakplats eller helt enkelt kamratskapet med andra dykentusiaster välkomnar Alingsas Dykklubb dig att följa med oss och upptäcka skönheten och mysteriet med undervattensvärlden.

Föreningens stadgar finns som .pdf här.